søndag 1. august 2010

Tilbake i trøndelag.

Endelig har vi kommet oss hjem.Har hatt en veldig fin uke på Skagen,men det var deilig å komme hjem til sitt eget hus.Skulle jo opprinnelig ikke være lengre enn til mandagen/tirsdagen i uka som var,men været har vært utrolig fint så da ble vi litt lengre.
Einar har kost seg masse og det ser ut som gutten ELSKER å være ute.For hver morgen rundt 8-9 tok han tak i skoene å bar dem til nærmeste person og gav tydelig tegn på at de skulle på.Også fikk han raserianfall hvis folk dro ut uten å ta han med.Har jo også vært veldig greit å sluppet han løs ute med GOD plass å boltre seg på.Ikke at han har hatt det fritt her hjemme,men på Skagen var det masse plen å springe på i tillegg til at biltrafikken var heller liten.
Konklusjonen for et evt neste besøk blir å ta fly dit.For bilturen oppover og hjemover var ikke å anbefale med Einar i baksete.Vi testet ut det meste for å holde han rolig.Kjørte på natten(oppover,hjalp ikke),dagen(hjemturen,hjalp ikke),dvd-spiller(hjalp delvis),framovervendt sete(fungerte ikke),bakovervendt sete(verre),i armene mine med puppen i munnen(fungerte,men kanskje ikke å anbefale).Man skal ikke komme her å si at vi prøvde alt...
Bilder får dere se etterhvert.Sambo har lagt de over på sin maskin og jeg aner ikke hvor jeg finner de.Henger litt etter på databiten tror jeg. ;)
I dag har vært rolig.Åge tok med Einar på en liten guttetur til Hegra festning.Slekter han like mye på far og bestefar(farfar) så vil han ELSKE å dra på slike turer etterhvert.I dag likte han veldig godt å gå inne på festningen å bare rope pga ekkoet fikk jeg høre.
Nå har jeg badet Einar å lagt han for kvelden.Blir snart strikketid for mor.Mitt ene hemmelige prosjekt nærmer seg slutten og jeg HÅPER at det blir bra...

På Hegra.


"Lager mat".Dvs at ha fant seg en sko og en bøtte,rotet rundt med skoen i bøtta for så å ta skoen til munnen å "spise".Her spiser vi på ALT unntatt vanlig mat. ;)

3 kommentarer:

  1. Herlig.Dåkker glemte leke koppene til Einar.Blir vel en liten pakke av det.

    SvarSlett
  2. Dæven.. har du blogg du å merete.. No har æ funne din, tante sonja sin å vibeke sin... så æ skjønne æ har litt lese stoff framover no... hehe :) :)

    SvarSlett
  3. Britt Iren: No begynne æ å få sååååå mang lesera at æ snart havne på topplista over bloggeran :p

    SvarSlett