mandag 16. august 2010

Barnehagestart.

Da var endelig dagen kommet for første dag i barnehagen.Var riktignok en ganske så myk start.Dro dit i halv ett tiden og kom hjem igjen rundt 4.Einar så ut som han storkoste seg.Var masse lekebiler å trille rundt med,så kan trygt si at han var i sitt rette element.Minigrisen i stallen fikk også masse oppmerksomhet.Litt pinlig var det når han kom å satte seg i fanget å ville ha pupp foran alle barnehageungene (ja gutten går aldri lei!).Men ene barnehagetanten mente det var så sunt.Så da sier vi at det er det.Satser på at ammingen snart er et overstått stadie,når barnehagehverdagen starter for fullt.Ja for gutten må jo få andre ting å tenke på da håper jeg. :)
I morgen er planen å dra dit rundt 12, også forlate han for en liten stund,slik at han skjønner at det er ok at jeg drar, for jeg kommer jo tilbake.Onsdagen skal han sove der.Så dette blir spennende å se framover.
Prøvde et regntøysett vi hadde arvet,men fant fort ut at vi måtte nok kjøpe nytt i en mindre størrelse.Gutten svømte jo regelrett i settet.Kan ikke si at han har høyden på sin side. ;)

Endte opp med å ta en hurtigtur til Lade i Trondheim.Stakk innom Barnas hus og obs for å handle regntøy og parkdress.Parkdressen var litt stor,men bretter man opp ermene så skal det gå bra mener jeg.Vanskelig å finne riktig størrelse.Vil jo at det skal holde en stund også,men når han er så liten så er det vanskelig å finne noe som passer skikkelig.Så tok heller litt større. ;)
Skal slenge meg i godstolen å slappe av litt før senga kaller.Her er enda et bilde av godgutten.Vanskelig å skjønne at han er barnehagegutt nå. :)

1 kommentar: