tirsdag 10. august 2010

Barnehage

Da har vi endelig vært innom barnehagen som Einar skal gå på.Og jeg gleder og gruer meg til barnehagestart neste mandag.Litt redd for at de ikke kommer til å passe på gullet mitt godt nok,men det er vel noe alle foreldre tenker på (håper jeg).Generelt virker det som en veldig bra barnehage,hvor ungene har stell av dyrene (hest,sau,minigris,kaniner) som daglige gjøremål,en ponniridning i uka,en snekkerdag i uka og de oppholder seg hele tiden utendørs.Med dette medfører at vi må skaffe to sett av alt utendørstøy.Så må vel på en liten shoppingrunde de nærmeste dagene.Også må jeg vel innstallere meg på rommet til Einar å merke det meste av klærne han bruker.Skal bli gøy!
Bortsett fra barnehagebesøk så har dagens store gjøremål vært vasking(KJEDELIG).Med en liten gutt som ELSKER å kaste ting i vann,så må jeg ta vaskingen mens han sover eller når pappa'n er hjemme.Tok stua,kjøkkenet og gangen mens han sov duppen sin i dag tidlig.Også tok jeg badet nå i kveldinga.I morgen er det soverommene som står for tur.Blir enklere når han starter i barnehagen slik at jeg da kan ta vaskingen når jeg har fri og han er borte.Her må vaskingen planlegges serru. ;)
Også er det tid for å vise fram mitt hemmelige prosjekt.Brukte utstillingsdukka mi Einar,som ikke var fullt så fornøyd med å ha på seg noe rååååååsa. ;)

Dette må jo gå til et av mine to tantebarn i nord,så holder jeg også på med noe annet til den andre av dem.Kan jo ikke gi den ene noe uten at den andre også får.Og ja jeg synes jeg har vært FLINK.
Over til noe annet.Enar har lært seg å klatre inn og ut av "godstolen" sin selv.Også prøver han å komme seg opp på lekebilen sin.Var en lekebil i bhg i dag og den måtte jo prøvesittes.Dessverre skjønner han enda ikke at han setter seg med ryggen til rattet.Men det ser ikke ut som det plager han noe nevneverdig.Så gutten gjør da framskritt vil jeg si.
Her har dere et bilde av Einar som ser ut som han har en viktig samtale på gang. ;)

Sneiks!

6 kommentarer:

  1. Å hærregud.. litt sjokka her! Så nyyyyydelig! Du kan jo å strikk du! :-) Glede mæ te å få! Haha, å herlige Einar som ikke likt å ha det på! :-D

    SvarSlett
  2. Du e så flink merete :)
    No e det ei av snuppene nordpå som blir fin ja :)

    SvarSlett
  3. Wow, du e flink, Merete!!

    Hehe, rosa va visst ikke yndlingsfargen te Einar?? ;)

    SvarSlett
  4. Sukk..ja æ VEIT æ e flink.Høhø! ;) Nei rosa falt ikke i smak. ;)

    SvarSlett