søndag 31. oktober 2010

Bæck again!

Da var det vel på tide å finne fram tastaturet igjen.12 dager siden forrige innlegg og de kan kort oppsummeres til dette: RevyRevyRevyRevy!Jeg er nestleder i revylaget på St.Olavs ,å har fått kjørt meg litt på administrasjon og scenelaging.Forrige uke ble tilbrakt på frimurerlosjen hvor jeg sagde,malte og hengte opp tepper.Fikk hjelp av en flink herremann til snekkering,da det ikke er min beste side.Datter av snekker,men har lært særdeles lite av dette opp gjennom årene.Fikk ikke sett mye til mann eller barn fra mandag til torsdag.Dagene besto i jobb,male,sage og sove.Men nå er det rolig frem til onsdag.Da skal alt pakkes ned igjen også blir det en FEST!Glad dette ikke er hvert år!
I dag har vi hatt koselig besøk av mamma og pappa.Einar var litt småsjenert i starten,men når bæsta fant frem en liten bil i gave var det alt glemt.Bilen har han gått med i hele dag.Kan vel trygt si at den falt i smak.Hvor han har fått bildilla fra skjønner ikke jeg!
Ellers tok jeg turen inom Lånkerevyen sammen med en arbeidskollega.Litt inn i revyverdenen for tiden så utrolig gøy å se hvordan andre lager revy.Kan beskrives med ett ord: RÅBRA!Og det skulle vel bare mangle med den merittlisten av priser Lånkerevyen kan skilte med.Folk slipper seg skikkelig løs på scenen og det er morro å se på.Enkelte sketsjer var vel ikke helt optimale,men flinke skuespillere gjør at dette ikke er noe problem.Jeg får nesten litt lyst til å stå på en scene selv,men bare NESTEN...
I morgen er en ny spennende dag.Hadde egentlig tenkt å ha Einar hjemme,men fikk nettopp melding fra barnehagen om at de hadde tenkt å ha en utflukt i morgen,så da får vi ta en hjemmedag senere denne uka.Litt kjedelig å holde han hjemme når barnehagen har funnet på noe gøy.
Og som alle har fått med seg så er det jo avstemning om Osen skal tilhøre Nord eller Sør-Trøndelag.De som har lest facebook har vel skjønt at jeg kanskje ikke er noe fan av å være en (utflytta) Osing i Nord-Trøndelag.Ja jeg bor selv i Nord,men skjønner ikke hva Osen higer etter å komme hit for.Selve grunnen føler jeg er litt vag,og da er det jo rimelig håpløst at dette spørsmålet kommer opp.Man kan si så mye om at dette har blitt snakka om i 50(yeah right!) år,men jeg har personlig ALDRI hørt noen har ytret mening om dette tidligere.At Sætervika ønsker å tilhøre Nord skjønner jeg godt.Eneste faslandsforbindelse er jo til Nord,mens resten av Osen ikke har noen god grunn synes jeg.Samarbeid mellom kommunene er vel heller det man bør tenke på enn fylkestilhørighet!Sammenslåing av kommunene Osen,Roan og Åfjord mener jeg er et bedre alternativ.Osen har jo allerede diverse sammarbeid med disse kommunene i dag,så hvorfor ikke slå de sammen å gjøre det til EN stor og sterk kommune.Det hjelper uansett lite hva JEG mener om denne saken.I morgen gjenstår det å se om andre også er enige med meg eller om flertallet ønsker å flytte fylkesgrensa.Valget bør være NØYE gjennomtenkt!
Da fikk jeg sagt mitt om den saken før jeg legger meg for kvelden!Natta!

2 kommentarer:

  1. Hehe.Ikke noe lett valg vi står forran. :) Men man kan jo se det fra denne siden å,har jo bare nordland å Troms igjen,så er vi jo i Finnmark,om vi havner i Nord-Trøndelag. :) Da må vi vel få Finnmarks tillegget. :) :)

    SvarSlett
  2. Mamma: Ja trur kanskje Osen bør sats på å få Finnmarkstillegget også med det samme dem e i gang liksom. ;)

    SvarSlett