onsdag 6. oktober 2010

Trening

Er på tredje dagen med kveldsvakt og det beste med å ha det er at jeg faktisk kan få gjort unna ting på dagen i stedet for å stresse som en gal på kvelden.De siste to dagene har jeg vasket skuffer og skap.Er ikke gjort siden vi flyttet hit, altså 4 år siden, så var på tide får en vel si.Nå kan jeg ha god samvittighet i 4 nye år føler jeg! ;)
Har også vært med å levert Einar i barnehagen.Han har fått en fast rutine å gå rett bort til en kasse med biler.Da er alt ok og jeg kan dra uten at han bryr seg noe nevneverdig.Når jeg kom til barnehagen i dag holdt de på å kle på ungene ute i gangen.Da hentet de bare kassen med biler og vips så var Einar fullt opptatt med å holde på med bilene, og jeg kunne dra uten å høre hyling.Enkel gutt å avlede vil jeg si.
Her skal vi tydeligvis prøve alt det
pappa prøver på.Men spiser jo
ikke maten uansett...
I morges var også siste gang han fikk saft.Gutten nekter jo å drikke noe annet og det har da (noen vil vel si på tide) slått meg at saftdrikkingen kan være noe av grunnen til at han ikke spiser noe.Så da får vi se hvordan dette går.I tillegg så må vi nok begynne å være litt mer strikse på maten.Han nekter jo veldig ofte å spise brødskive med noe annet pålegg enn Hapå og Nughatti.Helst skal han spise youghurt dagen lang.Ja dere skjønner vel tegninga!Så da får han tilbud om alt annet pålegg enn de nevnte ovenfor.Og kun youghurt som mellommåltid en og annen gang.Tydeligvis en liten søtsugen gutt vi har fått.Men nå er de gode tider over altså!Spent på hvordan dette går for han er ganske så bestemt på hva han VIL ha og IKKE ha.Vi har nok vært litt slakke på den fronten,men når han er så liten som han er så har vi vel heller tenkt at det er bedre han spiser noe enn ingenting.Men han spiser vel bare han er sulten nok får jeg håpe.
Nå er jeg akkurat ferdig med en god treningsøkt på Hell Treningsstudio.Fikk løpt 4x4 på tredemølle og løftet litt vekter.Merket det godt på bekkene mitt når det begynte å nærme seg slutten på løpinga.Et svangerskap kan ødelegge mye på treningsfronten kan jeg understreke.Men kjenner jo at det er bedre enn det har vært da, og man må jo se positivt på det.Har jo et ønske om å kunne løpe sammenhengende i 1 time.Blir inspirert når jeg leser blogger som denne:  http://www.fotballfrue.no/. Dama løper jo som en GAL og må jo ha stålkondis tenker jeg.Så jeg kan da umulig være dårligere.Eller...akkurat NÅ er jeg faktisk elendig,men om noen måneder så må jo formen ha steget betraktelig.Og kanskje så vil kroppen bli litt mindre også?Er også en annen blogg til inspirasjon: http://www.kayso.blogg.no/. Hun har samme mål som meg,nemlig å gå ned 8-10 kg.Og er på god vei ser det ut som.Utrolig hva trening og endring i kostholdet gjør med kroppen.Når det gjelder kosthold så kan jeg jo bli EKSTREMT mye flinkere,men det er jo så god mat som man kan spise.Fristelsene står i kø så gjelder å ha stålkontroll.Om jeg ikke endrer spisevanene drastisk så kan jeg vel prøve å gjør små endringer som f.eks slutte å spise godteri.Ja det må jeg vel få til.Og nå har jeg jo skrevet det her også så da må jeg i allefall prøve på det! 
Vel nå er det på tide å fikse litt på tryne,ordne litt mat også sette seg på den forhatte bussen inn til byen.Tid for kveldsjobbing igjen.Lite bilde av gullungen som avslutning.Duploklossene blir flittig brukt her i huset. ;)

1 kommentar:

  1. Einar e egentli ikke så vanskeli,syns æ.Ser jo når vi gir han mat,å kun tar fram tubeost,så spis han jo de(Litt bæsta skryt).Men de e jo ei utfordring at de er så bestemt.

    SvarSlett