mandag 12. juli 2010

Strikkeprosjekt.

Har jo holdt på å strikke kjekkasgenser en stund nå.Mønster er tatt fra http://www.pickles.no/.Slik skal den se ut...

Valgte et litt annet garn (og farge) enn hva som stod i oppskriften og har dermed brukt trippelt så mye garn enn hva som egentlig trengtes.Men jeg er jo ikke den mest erfarne strikker,så bare jeg klarer å fullføre et strikkeprosjekt er jo toppers!Nå sliter jeg med montering av armer før jeg skal strikke ferdig resten.Klarte å montere selve armen riktig (tror jeg!).Men så er det et lite stykke over armen jeg ikke får til å stemme.Skal ta med meg genseren hjem til mamma å se om hun kan hjelpe meg.Nå skjønner jeg hvorfor folk skyr montering.Skal lære meg å strikke en HEL genser og ikke kun deler.Slik ser nå mitt halvferdige resultat ut.Se bort i fra de MANGE løse trådene. ;)

Også ble jeg ganske så inspirert i dag ved å lese på garnstudio.com sine hjemmesider,at jeg likså godt har startet på et nytt hemmelig prosjekt.Er hemmelig da jeg som sagt ikke er sikker på hvordan resultatet blir.Men slik ser fargen og starten ut.

Valgte jo også nå en annen type garn,men håper at denne passer bedre.
Sliter også med Einar for tiden.Når det begynner å nærme seg natta så får han lakenskrekk og nekter å roe seg når han blir lagt.I går var han oppe til 21:00.Og ser ut som det kanskje kan bli det samme i dag også.I tillegg nekter han å spise brød.Mistenker at det kan være tenner som plager han.Det BØR være det. ;)
Her har dere også et bilde av godgutten som "leser" favorittboken sin.

Nå skal Åge prøve å få en lysvåken gutt trøtt slik at han kan finne senga si snart.Spennende prosjekt. ;)

1 kommentar:

  1. Ikke sikkert at ho mamma får tell å montere.Like bæst rund/raglan fellinga.Men vi må nu se ka vi får te.Einar har vel oppdaga at de e lange lyse sommerkvella. :)

    SvarSlett