tirsdag 9. november 2010

En dag på jobb også var det tid for to fridager igjen.Har Einar hjemme begge disse dagene og det er herlig!Endelig kan jeg også få tilbringt litt tid med han.Utrolig å tenke på at han i morgen er 1,5 år gammel!Jeg vil stoppe tida!Vil jo ikke at han skal bli større.
Gøy med snø!
Vinteren har også kommet for fullt til Trøndelag og med den også snømåking.Kom på når jeg holdt på å måke for fullt på søndagen hvorfor jeg egentlig kun vil ha snø rett før jul.Tung,bløt snø er ikke morro å måke bort.Så jeg fikk da trimma meg litt kan en si,mens jeg bannet dypt og inderlig inni meg.Men nå når kulda har slått inn er det bare koselig med snø,så lenge det ikke laver mer ned og jeg må ut å måke igjen vel og merke.Einar hadde noen gøyale fall på søndagen når han prøvde å gå ut på de dypeste partiene av snøen.Stakkaren datt jo bare rett frem og der ble han liggende.Litt vanskelig å komme seg opp med masse klær på i tillegg til masse snø rundtomkring.Men så ut som han likte alt det hvite som hadde kommet da.I fjor tror jeg ikke han skjønte så mye, selv om jeg satte han rett i snøen.I år er det annerledes gitt.
Vi fikk nå vært litt ute i kulda i dag også.Oppdaget jo at Åge selvfølgelig hadde glemt igjen ALT av uteklær i barnehagen.GREAT!Men fikk jo for en liten stund tilbake ett lass med uteklær fra ungene til ei på jobben min.Da var det bare å lete og jeg fant ett str 92 todelt vintersett som passet perfekt.Ikke helt blid over å måtte ha på seg votter,men så lenge ha fikk ha fingrene samlet så gikk det greit.Protesterte når jeg prøvde å få tommelen inni vott-tommelen.Ikke enkelt å være liten å bli pakket full av klær altså.

Apetitten har økt og for noen uker siden
hadde det vært uaktuelt å spise noe annet
enn youghurt.
I morgen er det tid for en 18 mnd kontroll på helsestasjonen.Er spent på hvordan han ligger utviklingsmessig an i forhold til andre 18 mnd gamle unger.Føler han henger litt etter spesielt språkmessig.Babler jo masse,men tror ikke det er noen andre som forstår han enn han selv.Og pappa er liksom det eneste ordet han sier.Hver gang jeg spør om han kan si mamma får jeg bare til svar: "Babbaaaaaaa!"Jada,pappa er toppers vet dere.Ikke er han spesielt interessert i tegning eller andre litt kreative ting heller.Kun biler som gjelder og kasting av ball.Jeg tipper hans kommende yrke blir bilmekaniker med håndball som hobby. ;)



3 kommentarer:

  1. Haha! Ser dæ for mæ der du står ut og bainnes og måke snø! :D Vinter'n e herlig! Jau rævva! Usj!
    Men helt sikkert artig te Einar! Og plutselig så løsne det for han og han bli og prat og prat og prat hål i haue på dåkk! ;)

    -Karina-

    SvarSlett
  2. Karina: Fint du kose dæ på MIN vegne. ;) Glede mæ t sommer'n æ.
    Mamma: Sukk dessverre.

    SvarSlett