torsdag 23. desember 2010

Jul

Da har juletreet kommet i hus og jeg begynner å få litt julestemning.Veldig mye stress med alt som skal ordnes.Også fikk jo sambo selvfølgelig gassbåt i natt som skal losse to sorter gass.Er jo kaldt ute så de må bruke sjøvann for å "varme" rørene (eller noe slikt) når de losser gassen så alt tar jo lengre tid.Mange som vil hjem til jul så håper at innen 12 i kveld så er de ferdige.
Einar måtte ligge over til bestemor i natt da både Åge og jeg var på jobb, også kommer en kompis av Åge å skal sitte her å passe på Einar fra 9 og utover.
I morgen er det avslapping for alle penga sier jeg bare!
Litt rart å feire første jul hjemme i vårt hus uten mamma og pappa'n min,men de har det vel bra i Tromsø!Kan ikke akkurat si at det har vært rolige dager.Har bare tenkt jævla drittjul og tenkt tanken på at det hadde vært bedre å jobbe julekvelden i stedet for alt stresset som har vært.Jeg synes jula begynner å bli litt vel mye pakker,stress med den såkalte julevasken og julebaksten.Det er vel da man skal være glad man har et godt hjem å være i og en utrolig snill mann som ordner opp selv om mor er lei og sur.
Uansett så kommer jula med eller uten juletre,pakker og annet godt.Tankene går til de som ikke har mulighet til å ha alt dette.Takknemlighet over å ha et tak over hodet og mulighet for å gi gullungen min en god julefeiring.Nye tradisjoner tas i bruk og gamle videreføres.Mange velger å faktisk ikke feire jul og i stedet hjelpe f.eks Frelsesarmeen med å dele ut julemat og annet godt til de som ikke har det så greit.Jeg har jo vært inne på den tanken også.Det må jo være den optimale julefeiringen tenker jeg,å være med å gi andre en god julefeiring!Jul er ikke hvor mange pakker som ligger under juletreet til seg selv,men hva man faktisk gjør for å gi andre en god jul.
Nydelig juletre til bare 30 kr på Elkjøp! :)
Ønsker med disse refleksjonene å ønske alle en RIKTIG GOD JUL!Jeg skal kose meg masse i morgen på tross av litt førjulstress. ;)

1 kommentar:

  1. Man treng jo ikke å stress med verken bakst eller vasking. ELLER pakka!
    Neste år når æ e i jobb igjen så skal det ikke vaskes rundt, og bakinga får vi no sjå på (dem har jo masse godt i butikken å...) og pakkan ska æ begynn å tenk på no allerede. :-)

    Å som du sei.. så mange som ikke har det bra i jula. Når ungan blir litt større så skal æ vurder å meld mæ som frivillig til bymisjon eller frelsesarmeen (e usikker på ka som arrangeres her i byen). Men mens dem e små e det best å vær hjemme. Litt stress med to små gitt.Og når lekehaugen går over alle grenser så blir det jo så alt for my.. Ingeborg e iallefall utrolig takknemlig for det ho får, og den dagen ho ikke blir det lenger så skal æ da sannelig sørg for at ho lære ei lekse om koss dem som ikke får nåkka har det.

    God jul! Og kos dåkker!! :-) Gla i dåkk! <3

    SvarSlett