tirsdag 7. desember 2010

Julebakst

I dag kom Einar hjem med litt julebakst.Han hadde bakt Lucia-kaker,eller han hadde vel spist MASSE deig.Så barnehagepersonalet var litt bekymret for magen til gutten.Men han hadde elsket å bake (og smake) da.Og det er jo morro å høre for til helga har jeg planlagt litt julebaking.Skal ikke bake store mengdene,men hadde tenkt å bake pepperkaker,serinakaker også evt en sort til.Og bake 7 sorter er veldig bortkastet her i huset.Hele mellomjula går bort i jobbing,så blir ikke mange besøk å spandere på kaker.Men julehelga og nyttårshelga må det vel spises litt tenker jeg.
Har nå hatt en GOD treningsøkt på basketbanen.Fikk beskjed om å ta med tørkle å binde for øynene.Vi skulle sprette ballen rundt i ring uten å se noe.Ble jo selvfølgelig tatt video av seansen og hun som stod bak kamera holdt på å dø av latter.Blir riktig så gøy å se etterpå.Også ble det jo litt løping!Fikk løpt av meg litt frustrasjon over nok engang å være forsinket med bussen!
Jeg hadde liksom tenkt å ta bussen som gikk 15:35 fra samfundet,men kl.15:55 hadde det enda ikke kommet noen buss til Stjørdal.Gikk tilbake til sykehuset og tok en annen buss som gikk 16:05 og kl.17:15 var jeg ENDELIG hjemme!Lange køer overalt og selvfølgelig kollisjon mellom to personbiler som gjorde køene ut fra sentrum enda større!Nå vurderer jeg STERKT å kutte ut hele bussingen og heller ta toget.Jeg må riktignok ta toget som går 05:57 på morgenen,men er så vanvittig mye bedre å kjøre med tog enn å stampe i kø med buss.Må jo også nevnes at bussen kjører den forhatte melkeruta gjennom Malvik og stopper OVERALT fra Vikhammer og inn til byen!Toget har  kun 7-8 stopper før det ankommer sykehuset.Er jo heller ikke særlig med kø når man tar toget,så ser ut som det blir et annet transportmiddel når måndeskortet mitt går ut på bussen!Må jo prøve ut forskjellige alternativ tenker jeg,for det ser ikke ut som bussen satser på kundene sine med det første!Som dere skjønner så er det dette som opptar meg for tiden.Bruker jo TO TIMER HVER DAG på å pendle med bussen og da tar jeg ikke med alle forsinkelsene!Og det tar litt over 1 time med bil tur/retur.Vil man at folk skal ta kollektiv transport så må noe gjøres.Ingen som har tid til å sitte på en buss halve dagen!Dagens utblåsning over..phu!
Nå skal jeg se litt på håndball-VM.Litt irriterende at Grey's går på Bliss!Hvem pokker har bliss liksom?!De burde heller stoppet serien også sendt den videre etterpå.Jeg går jo glipp av i allefall TO episoder!TRAGISK!!!!
Litt som irriterer meg om dagen ser jeg. ;)

3 kommentarer:

  1. Har ikke alle bliss? Vi har bliss iallefall uten å betal nåkka ekstra for det :-)

    Å prøv toget du! Høres greit ut å prøv iallefall. Eventuellt invester i buss OG togmånedskort. Selv om det koste så e det jo din tid te pendling som brukes, å da e det vel kanskje verdt å ha litt å velg mellom?

    SvarSlett
  2. Trudd all hadd Bliss æ å....

    Kjæm å prøvesmake julebaksten din i helga æ da Merete.. ;D

    -Karina-

    SvarSlett
  3. Nekte pinadø mæ å kjøp for både buss og tog.Før koinna man kjøp tog mndkort og bruk det på bussen også.Men så gjor nsb om på hele greia og da mått vi velg.Snakke vi om nånn som satse på kollektivtrafikken??
    Og nei vi har ikke Bliss....Stjørdal kabeltv=møkkaselskap!Men snaaaaart kjæm det fiber fra nte..blir myyyyyyyyyyyyyyyyy bedre da håpe æ ;)

    SvarSlett