mandag 17. januar 2011

tada!

Synes ikke tiden strekker helt til her hjemme.Dagene går jo fortere en svint,men jeg har fått tid til å shoppe nye sko for pengene jeg fikk av mamma og pappa.
Disse nydelige skoene fikk jeg med meg hjem.De til høyre har jeg siklet etter lenge!Åge kommenterte ganske så tørt at nå måtte jeg kaste ut to par andre sko.For en stund tilbake ble det lagd en regel (skjønner ikke at jeg gikk med på den!) om at for hvert par nye sko som kom inn i huset måtte et annet par ut.Så nå må jeg vel i tenkeboksen for å finne ut hvilke som jeg ikke bruker lengre.Sukk!Hardt liv her på Hell altså!
I helga hadde vi besøk av mamma og pappa.Einar koste seg maks med de.Passet jo utrolig bra at han våknet 6 denne søndags morgenen.For pappa er jo ikke den som sover utpå så da leverte jeg Einar til han og la meg i senga og sov videre selv.Hva skulle man gjort uten besteforeldre!Senere på dagen ble det akebrettkjøring nedover veien her.Bestefar fikk trimmet seg litt med å gå/løpe opp og ned med akebrettet med Einar oppå.Etter en stund kommer han bærende på Einar.Gutten hadde nemlig sovnet (!) på akebrettet av alle ting.Slitsomt å stå opp tidlig altså!
I dag tidlig begynte alarmen (les: Einar) klokken 5.Det var litt i tidligste laget for mor og far.Heldigvis fikk vi roet han ned og sov videre til 8:30.Virkelig god start på dagen!
I morgen er det å ta turen inn til Levanger for en sjekk av ørene til Einar.Åge mener at vi kanskje burde avlyse timen,men jeg synes det er greit å ta en ekstra sjekk!Einar har den siste tiden begynt å snakke litt mer.Nå skjønner jeg at han sier traktor,kanskje ikke andre enn nærmeste familie som skjønner at han sier det,men det er jo en bra start.Også har han jo blitt riktig så flink til å etterligne lyden til grisen,samt å si "oh yeah!".Så det går da sakte men sikkert framover med språket også!
Mamma får en del spørsmål om hun skal bli bestemor igjen for tiden.Må nok skuffe de aller fleste med at det er da ikke tilfelle!!Vekten er vel kanskje ikke heeeeelt der den var før jeg ble gravid med Einar,men det får da være måte på!Jeg synes nå ikke jeg ser gravid ut selv.Mange synes vel det er greit med to tette,men jeg synes det høres strevsomt ut og venter derfor litt lengre enn hva som er vanlig for tiden.Det poppes jo ut unger som bare det nå i disse dager og jeg føler vel at jeg er unntaket som velger å ikke være gravid igjen når første svangerskapspermisjon er unnagjort!

Jeg vil jo gjerne oppleve å få en slik liten tass igjen,men alt til sin tid!
Det er jo så mye morro som skjer med Einar for tiden at jeg heller vil nyte litt mer tid med han før en ny tass kommer i huset.
Desto eldre barna blir desto mer artigere (og krevende)blir foreldrerollen!
I love it!

2 kommentarer:

  1. Herlige sko.Å æ sa jo at dåkker bare må varsku,så tar vi Einar hit på ferie.Da kan dåkker få noen late daga. :)

    SvarSlett
  2. Åge sin regel e teit!!

    -Karina-

    SvarSlett