onsdag 18. mai 2011

2-årsdag,kjøkkenoppussing og 17.mai.

Lenge siden forrige innlegg...igjen.
Har skjedd store ting her på Hell.Kjøkkenet er revet ut og vi er i gang med å fikse vegger,gulv,tak.Kjøleskapet står på stua og komfyren står enda på kjøkkenet.Har heldigvis strøm til den slik at vi slipper å handle gatekjøkkenmat.
Har vært uten varmtvann i noen dager.Ting ble litt tungvindt kan du si.Fikk til å bade Einar da ved å bære varmtvann i bøtte fra doen i første etasje.Mens både jeg og Åge måtte stikke innom svigermor for en etterlengtet dusj.Og nå er vi uten strøm på kjøkken og stue.Hele systemet av strøm er ganske dumt lagt opp,men med skjøteledning får jeg sett litt på tv.JIPPI!
Over her sere dere vårt særdeles, for tiden, vakre kjøkken.Akkurat nå synes jeg det er vanskelig å se for meg hvordan det blir,men alt er jo bedre enn dette.  ;)
10.mai fylte Einar 2 år.Føles ut som jeg fikk ha i går.Tiden går så alt for fort når man har blitt mamma,men har jo heldigvis masse bilder å sitte å mimre over.
Togbanen fra Ikea ble veldig populær.I og med av prosjekt kjøkken har tatt opp litt tid,ble feiringen litt oppstykket,med besøk av bæsta,bestefar,tante Vibeke og søskenbarn Raghild og Ingeborg på selveste fredag 13.Alt ble vellykket bortsett fra kaken jeg serverte.Onsdagen etter inviterte vi bestemor og onkel og tante med barn fra Åge sin side til grilling og smoothie.Siste godværsdag måtte nytes (og utnyttes) til fulle.Dagen etter ble det regn.Vi får vel aldri ha finvær lenge...



17.mai var vi å så på toget som gikk her på Lånke.Når jeg sa til Einar at vi skulle gå i tog begynte han å se etter det ordentlige toget.Tydeligvis ikke mye han husket fra i fjor.Flagget ble mest brukt til å slå i asfalten med.Men noen ganger slo han til å viftet vilt samtidig som det kom hurraaaaa.


Nydelig gutt i finstasen sin!Festdrakten i str 86 passet akkurat i år.Godt han ikke vokser fortere.Var et leven uten like å få på han denne drakten.Måtte holde han godt fast og hjalp særdeles lite å si nei til meg.Bolle,pølse og sjokoladekake ble fortært på Lånke skole før vi tok turen til svigermor og middag.Duppen ble litt forsinket og forkortet så det var en trøtt guttunge som la seg veldig enkelt denne dagen.Ikke et pip før 6 idag tidlig,noe jeg ikke helt var klar for.Godt det finnes kaffe!
En liten gåtur/joggetur på 1 times tid fikk jeg også tid til før kveldsvakten i dag.Har enda et lite stykke før jeg kommer i mål på dytt.no,men jeg skal jammen meg klare det!
Nå er er det basketkamp som gjelder på tv'n.Dallas Mavericks gjør det STORT i sluttspillet.Gøy å se på!Åge har jo også instruert gutten til å si Dallas.For de uinvidde så er det på Einar's språk: Assass!


1 kommentar:

  1. Gleder meg til jeg kan komme å besøke dere masse! Kommer til å plage dere!

    SvarSlett