tirsdag 22. februar 2011

Vinterferie...

Er rimelig oppskrytt her i gården.Men jeg har en fridag i dag pga jobbing i helga,og har tatt Einar fri fra barnehagen.Litt "vinterferie" må han få ha.
Nydelig dag med sol,ikke at sola har kommet her på Hell,men vi tok turen til stranda og der nådde den.Jeg var litt vel optimistisk når jeg tok med bøtte og spade.Sanda var jo steinhard noe som er fryktelig logisk med MINUS 8 grader ute,vel det ble MYE steinkasting!Måtte sparke løs steinen med skoene så gutten fikk noe å kaste med.Han var veldig fornøyd med aktiviteten,men mor gikk litt lei etterhvert.Spesielt når floa begynte å komme å Einar absolutt skulle kaste steinene i sjøen!Fant ut at da var tiden inne for å bryte opp å ta turen hjemover igjen.
Timet det perfekt med duppen,så jeg fikk sett Ellen Degeneres Show.Jeg ble "litt" hekta på det når jeg var hjemme i permisjon med Einar,synd at jeg må jobbe altså!Dama er jo morro å følge!Lite tips til de som går hjemme. ;)
Etter duppen lagde jeg vafler.Av bildene så fant gutten ut at det var godt å stappe HELE vaffelhjerte i munnen å suge ut syltetøyet/sukkeret for så å spytte ut "restene" igjen.NAMMIS altså!
 

Etter dette har han vært i hundre.Løpt MASSE rundt i stua!Eneste gangen han satt stille var under barnetv og noen episoder av Thomas Toget.
Nå er rampen lagt trygt til sengs.Han begynner å bli litt forkjøla,snørra renner og han nyser ofte.Og et tydelig tegn på at nesa er tett er snorkingen som kommer fra soverommet.Nesten like ille som faren! ;) I morgen er det tilbake på jobb igjen.Skulle gjerne vært hjemmeværende,men blir lite penger av det.Dessuten hadde jeg ikke kunne brukt jobbing som unnskyldning for å slippe unna husvask og div andre kjedelige gjørmål hjemme!Litt godt å jobbe allikevel! ;)


Blide gode gutten vår!


4 kommentarer:

  1. TO innlegg gitt.. den her bloggen har jo vært død lenge. ENDELIG live igjen.
    Å for en stilig tavle i bakgrunnen! Ingeborg ville lagt sin eeeelsk på den der. ;-)
    Herlig gutt, og bra han har matvett. :-)

    Glede mæ te å kom hjem å møt dåkk!

    SvarSlett
  2. Haha, han e så søt.
    Så arti at du har begynt å blogg igjen. Arti å sje ka som skjer bortpå Hell (:

    SvarSlett
  3. Vibeke: Ja har liksom ikke fått ånden over mæ før no!Også har æ en tendens t å glem å ta bilda. :) Åge handla tavle på Ikea,fin ting å ha! ;)
    Connie: Ja mista litt blogglyst,håpe æ e i gang igjen no! :)

    SvarSlett