torsdag 16. juni 2011

Nytt kjøkken!

Da har vi endelig flyttet inn i nykjøkkenet vårt. Forrige torsdag kunne vi endelig ta det i bruk. Er litt som mangler enda bl.a flis look a like våtromsplate på en vegg,lyslist,listverk over og under skapene,et skap, lys i taket, kasseroller som passer induksjonstopp og småstæsj som pynter opp kjøkkenet. Jeg er superfornøyd med hvordan det ble og plassen ble utnyttet til fulle. Har jo enda en vegg vi evt kan ta i bruk hvis vi trenger det!

Se bort fra rotet på bildene da. ;)
Mamma og pappa var her forrige helg og hjalp oss litt med kjøkkenet. De tok med seg Einar hjem på en ukes ferie slik at vi fikk holde på med siste rest av kjøkkenet i fred. Hadde ca 10 min med dårlig samvittighet etter at de dro, så begynte jeg å nyte "friheten". Det gjorde susen å ha barnefri en ukes tid og tror ikke Einar hadde det fælt hjemme til bæsta og bestefar i Osen heller! Anbefales!
Hadde egentlig arbeidshelg i helga som var, men fikk heldigvis byttet meg til fri på søndag slik at vi kunne dra i barnedåp til Solveigsnuppa mi i Osen. Stolt Gumor til tre jenter nå!
Einar ble overlykkelig når vi kom kjørende lørdagskvelden. Hylte verre enn verst og visste ikke helt hva han skulle gjøre først. Godt å se at han ikke hadde glemt oss helt. Kjøreturen hjemover va litt langdryg noe som vises godt på bilde under.
 Tirsdag var det tilbake til hverdagen igjen med barnehage å jobb. I følge Åge gikk det veldig greit med levering i barnehagen på tross av en uke med opphold og jeg tar det som et tegn på at han trives i barnehagen sin.
Verdens blodgiver dag var det også denne dagen og jeg og en arbeidskollega hadde en stand på huset for å verve ansatte og generelt gjøre folk bevisste på hvor viktig det er med HVER ENESTE BLODDONASJON! Bor man langt unna så hvorfor ikke ringe oss hvis man skal på bytur å booke time. Vi har flere som kommer langveisfra. Unntatt sykdom og div medisiner er det få grunner for å ikke gi blod! Blod redder liv HVER DAG overalt på sykehus rundtomkring her i landet. Alt fra fostre i mors mage til eldre har behov for de 450 ml med fullblod man gir på en blodbank. Tar 5-8 min å gjøre en god gjerning og dette kan alle ta seg tid til.
For hele landet gjelder denne nettsiden: www.giblod.no
Her har dere blodbanken i Trondheim og litt info: http://www.stolav.no/no/Om-oss/Avdelinger/Immunologi-og-transfusjonsmedisin/Blodgiver/
Støtt opp,en dag kan det kanskje være DU som trenger disse livgivende bloddråpene!
Og med dette som dagens oppfordring skal jeg sette meg litt ut i solen før kveldsvakten.Adios!

1 kommentar:

  1. Kjøkkenet vart jo KJEMPEFINT!! Kan tenk mæ te at det e heilt herlig med nå splitter nytt. Bli jo artigar å lag mat å no. :-D

    -Karina-

    SvarSlett